Można dostać mandat za jazdę na halogenach.
światła dzienne O1
Zwiń
X
-
Jeździłem jakiś czas na halogenach ale mi zależało na automatycznym włączaniu wyłączaniu więc dlatego mam moduł, można zrobić na przekaźniku same halogeny albo same mijania ale znowu akumulator dostaję bo będą po zapłonie.W module jest ten plus że lamy się włączają jak jest ładowanie (chyba od 13,2 zaczynają świecić) a do tego soft start (zawsze to jakieś mniejsze nadwyrężanie żarówki) i moc świecenia 15-40% regulowana.Wiadomo jest oszczędność jakaś tam ale przede wszystkim wygoda a zwłaszcza jak po mieście jeździmy i co chwila gasimy auto i wychodzimy to za którymś razem można się zapomnieć o światełkach:P Co do legalności hmm jak się trafi na upartego służbiste to wiadomo nic nie pomoże, zresztą halogeny, same mijania też nie legalne bo nie mają homologacji DRL, ledy można spartolić montaż o cm i już jest pretekst, a nawet jak będziemy mieli wszystko ok to może sobie misiek zażyczyć gaśnice czy coś innego więc jak się chce to zawsze można doczepić do kogoś.Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
utek, a pokaż mi który policjant się kapnie,ze to halogeny, jak są w kloszu, a aut na drlach, pseudodrlach, halogenach i tym podobnych masa jeździ? większość niebieskich nie odróżni czy to drl, czy halogen, czy mijania....na oko. dużo łatwiej wyłapać hid czy stać na suszarce.
już nie przesadzajmy z tymi mandatami, bo dziś za wszystko możesz dostać mandat w zasadzie. :P
[ Dodano: Sob 07 Cze, 14 15:24 ]
Qstachu, dokładnie, służbiści to wszystkiego mogą się przyczepić. jedyne ale, to jak się trafi na dziada jak dojdzie do jakiejś kolizji i ktoś to wychwyci akurat, że na lampach bez homologacji się poruszałeś. Ale zdecydowana większość biorących udział w ewentualnej kolizji nie ogarnie tematu według mnie i nie odróżni podrób drl od ori drl i nie będą szukać problemu :wink: jedynie może być pytanie czy jechałeś na światłach czy nie. jechałeś. a wyjątkowo upierdliwa sytuacja może to wykryć, ale uważam, że większość uczestników kolizji nie zajarzy w ogóle tego. Miałeś światła i tyle. :P
Komentarz
-
-
Również chińskie Ledy :-P że niby na kloszu coś tam jest napisane ale większość napewno nie przeszła by homologacji, według mnie skoro spełnia swoją rolę tzn jestem widoczny, nie oślepiam to nikt nie powinien się przyczepić no ale żyjemy w pięknym kraju gdzie ludzie są życzliwi więc wszystko możliwe.Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
Qstachu, dokładnie, ta homologacja to nabijanie kasiory tylko na nowym produkcie. Jest ktoś mi wstanie wytłumaczyć na czym polega dokładnie homologacja drlów? bo producenii aut robią z tym co chcą fabrycznie - od pasków ledowych w zderzaku, przez ledy lub passki w reflektorach, po "ściemnione" fabrycznie żarówki długich (które o dziwo homologacje mają) - jak np. w audi a6 c6.
na moją logikę homologacja powinna tylko określać minimalną i maksymalną moc świateł dziennych konkretnie (np. jaką moc powinny mieć paski ledowe ,a jaką klasyczne włóknowe żarówki używane do drl), a co to będzie to nieistotne, ważne, żeby się świeciło i było widoczne na drodze dla innych, w sposób inny niż postoje i mijania - coś pośredniego. bo dziś patrząc to chiński drl świeci gorzej niż postojówka w wielu nowych autach, a skolei drl w prosiaku macan czy cayenne oparty na bardzo mocnych cree ledach świeci jak mijania. Powinni zrobić z tym pożadek wprowadzając zakres mocy, a nie czepiać się czy lampki są z homologacją, która nic nie znaczy w praktyce
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Qstachu, dokładnie, ta homologacja to nabijanie kasiory tylko na nowym produkcie. Jest ktoś mi wstanie wytłumaczyć na czym polega dokładnie homologacja drlów? bo producenii aut robią z tym co chcą fabrycznie - od pasków ledowych w zderzaku, przez ledy lub passki w reflektorach, po "ściemnione" fabrycznie żarówki długich (które o dziwo homologacje mają) - jak np. w audi a6 c6.
DRL to nazwa świateł...
"Daytime Running Ligts"
A homologacja to "E.." "RL" :roll:
Wszystkie te chińskie "wynalazki" które nie mają homologacji "E..", "RL" tylko "DRL" nadają się do kosza i wtedy jakbyście trafili na upartego policjanta, to byłoby po dowodzie :wink:
Zamieszczone przez Qstachumisiek zażyczyć gaśnice czy coś innego
obowiązkowe wyposażenie to gaśnica i trójkąt, rzeczy które są schowane gdzieś z boku albo pod podłogą...
Teoretycznie gaśnica powinna znajdować się w okolicach kierowcy (tak rozumiem miejsce łatwo dostępne) ale skoro fabrycznie nowe samochody mają ją w bagażniku...
To całe "bezpieczeństwo" psu w dupę.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Nie, nie pozbywam się jestem z wyznania lepiej wozić niż się prosić, to był taki przykład, a ogólnie mało kto ma gaśnice we właściwym miejscu, albo z Legalizacją (o to mi chodziło niż o posiadanie:-P).Mogę dodać że ost nawet zmieniłem na gaśnice typu ABC a nie pospolitą BC :-PByło : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
dominik9420, wiem co znaczy drl. Miałem na myśli ten rodzaj świateł pisząc drl właśnie i pytam na czym polega ich homologacja ! Umiesz wyjaśnić na czym dokładnie ta homologacja polega? bo literka homologacji g...daje oznaczająca homologację. z tego co mi wiadomo te wszystkie "rl" "e" - oznaczają tylko rodzaj działania (uruchamiania) i odległości montażu na przodzie auta, a nie określają np. mocy świecenia. a jeśli tak jest, to trochę ta homologacja nie trafiona :P
[ Dodano: Sob 07 Cze, 14 22:45 ]
mogą być słabe światełka w zderzaku, a mogą być prawie dające po oczach są wysoko. jechał za mną ostatnio ten nowy prosiak macan, też czarny i powiem wam, że myślałem, że ma włączone mijania ledowe jakieś, bo troche mi po lustrze waliły, a się okazuje że to drl taki mocny i wysoko (minuta 5:58):
Komentarz
-
-
sew1981, odsyłam do dyrektywy ECE R87 :wink:
Tam jest wszystko określone ile kandeli ma miec lampa zeby uzyskać homologację.
Apropo miejsca montażu przez producentów to Ci nie odpowiem czemu tak a nie inaczej z tego samego względu, że sam nie wiem dlaczego mazda 6 i octavia 1 dostały homologację na lampy w których sa światła przeciwmglowe ponad 0,5m nad ziemia
Co do jasności...
Wydaje mi sie, że niektórzy producenci przylozyli sie do bbezpieczeństwa, a niektórzy na odczep się, bo którymś tam 2011 wszystkie nowe auta muszą być wyposażone w światła DRLKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
znalazłem. jasność drla według tej dyrektywy to 400-1200 kandeli, a powierzchnia reflektora to minimum 25 cm2, nie ma nic o rodzaju odbłyśnika itp, itd. Myślę, że jakakolwiek lampa z modułem drl - takim jak ma kolega wyżej podłączonym spełnia ten wymóg, więc nie rozumiem po co ten krzyk o ten znaczek homologacji na kloszu.
a tym że te lampy to nabijanie kabziory tylko, świadczy ten urywek dyrektywy:
"Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła (np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe." żenada.....
czyli jak mam np. w lampie fabryczny zintegrowany drl w aucie i padnie jedna diódka, to muszę całą lampę wymienić, a nie np jakimś sposobem naprawić to, tak jak się wymienia żarówkę w lampie mijania...."fajnie"
[ Dodano: Nie 08 Cze, 14 21:17 ]
"mazda 6 i octavia 1 dostały homologację na lampy w których sa światła przeciwmglowe ponad 0,5m nad ziemia" to nie jedyny wypadek, cała masa jest takich aut co ma halogeny zintegrowane w kloszu, np Superb I tak samo ma, nawet były wypusty Passka b5 przed liftem co miały klosze, gdzie halogen realizowało słabe włókno żarówki h4, a długie mocne włókno, natomiast krótkie było na h7. Nie wiem jak jest teraz - nie mam rozeznania w nówkach, ale podejrzewam, że też są nowe auta, gdzie halogen jest w kloszu. Mi to osobiście dynda, ważne, że świeci jak halogen, w dół bardziej.
Komentarz
-
-
Gdzieś takie wąskie spotkałem ale czy aż tak to nie mam pewności czy aby na pewno mieściły się w tym wymiarze, a nawet jeśli to pytanie o homologację bo z tego co pamiętam to ileś cm2 musi być powierzchni świecącej a na takim cienkim pasku ciężko coś sensownego uzyskać. A nie lepiej kupić drugie kratki i coś porzeźbić? Do O1 sporo tego za pare groszy można kupić, podobne do oryginału albo z siateczki, wtedy okrągłe porządne wsadzić i gites majonez :P (sam miałem taki plan , ale postanowiłem spr moduł na długich ;p i tak zostało nic nie szpeci a praktyczne jest , roboty nie wiele:P).Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
Więc powodzenia w szukaniu ale obawiam się że 1cm to nie wystarczające by była obudowa odbłyśnik i spełnione warunki, no chyba że jakiś wynalazek na diodach Cree albo wiejskie paski diodowe ^^ one na pewno się zmieszczą .Kod:http://www.m-tech.pl/products.php?id=469
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QstachuJeździłem jakiś czas na halogenach ale mi zależało na automatycznym włączaniu wyłączaniu więc dlatego mam moduł, można zrobić na przekaźniku same halogeny albo same mijania ale znowu akumulator dostaję bo będą po zapłonie.W module jest ten plus że lamy się włączają jak jest ładowanie (chyba od 13,2 zaczynają świecić) a do tego soft start (zawsze to jakieś mniejsze nadwyrężanie żarówki) i moc świecenia 15-40% regulowana.Wiadomo jest oszczędność jakaś tam ale przede wszystkim wygoda a zwłaszcza jak po mieście jeździmy i co chwila gasimy auto i wychodzimy to za którymś razem można się zapomnieć o światełkach:P Co do legalności hmm jak się trafi na upartego służbiste to wiadomo nic nie pomoże, zresztą halogeny, same mijania też nie legalne bo nie mają homologacji DRL, ledy można spartolić montaż o cm i już jest pretekst, a nawet jak będziemy mieli wszystko ok to może sobie misiek zażyczyć gaśnice czy coś innego więc jak się chce to zawsze można doczepić do kogoś.
O jakim module piszesz, bo ja mam podłączone halogeny po zapłonie dodając jeden kabelek na włączniku świateł.. Przeglądając na pozycjne, mijania halogeny gasną.Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,
Komentarz
-
-
O takimKod:http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl02-fvat-i4831052058.html
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QstachuO takimKod:http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl02-fvat-i4831052058.html
jakby co posiadam kabel vag
Komentarz
-
-
czy montował może ktoś światła dzienne jako oddzielna instalacje z "ręcznym" włącznikiem tych świateł.
(chcę mieć możliwość jazdy bez żadnych świateł, więc dzienne włączające się po zapłonie odpadają)
Jaka jest opcja dodania włącznika na deskę aby pasował ?;
próbował może ktoś wymienić włącznik świateł na taki z dodatkowym stykiem ?
np:
Komentarz
-
-
Witajcie
Ja dodam tylko od siebie, że jeżeli ktoś jeździ dużo po Polsce lepiej niech nie ryzykuje z ingerencją w ori lampy samochodu, każda zmiana jakiegokolwiek parametru lampy kończy się utratą homologacji :P i jak trafimy na służbistę, tym gorzej kumatego, na nic nam będą tłumaczenia, że mamy światła dzienne z oznaczeniem E4 lub E20 RL lub RL00, to nie ja montowałem, to sąsiad, pan diagnosta się nie czepił, mam przecież przegląd, skoro będzie zamontowany we fabrycznym reflektorze, który został zmieniony i dostosowany do naszego wymarzonego DRL`a. Zgodzę się, że w przypadku Michała019 wygląda to rewelacyjnie, ale jest niezgodne z obowiązującymi przepisami, trafił chłopak na przeciętnego diagnostę (który może i jest pasjonatem, ale bez rzetelnej wiedzy), diagnosta był zachwycony i chętnie podbił przegląd - fajnie, a co jak trafi na cwaniaka niebieskiego i będzie po dowodzie, a może to go spotkać na przykład w Bieszczadach lub trasie Wawa - Gdynia...
Zgodzę się też, że w przypadku O1 nie ma dobrego miejsca na DRLe, znalazłem prefabrykowane DRLki w kratki zderzaka (prostokątne ledy), które nawet nie wyglądały źle, jednak cena 550 zł zabiła skutecznie mój entuzjazm :|
Komentarz
-
-
amiter, na motohid.pl mają dedykowane do O1, zintegrowane z kratkami zderzaka, ale cena jeszcze skuteczniej zabija entuzjazm: http://sklep.motohid.pl/pl/p/Skoda-O...zaka-Smoke/477
Komentarz
-
Komentarz